Jaunās Latvijas obligācijas vai pievilcīga investīcija? :: db.lv
Ārlietu dienests Latvijas eksportam Tatjana Verjē Silvestrs Savickis Aigars Rostovskis truck container Katrīna Ošleja truck container Eva Berlaus Rudīte Spakovska Leonīds Aļšanskis Ieva Mārtiņa truck container Vēsma Lēvalde Harijs Švarcs Arta Biruma Klaudio Andrē Rivera Arnis Kaktiņš Ieva Azanda Mārtiņš Kapickis Bruno Rancis Ainārs Ērglis Aleksandra Baranova Ilgvars truck container Ķipēns Mārtiņš Bunkus Andrejs Sergejevs LTRK blogs Ainārs Pauniņš truck container Deniss Sazonovs Zigurds Vaikulis Eva Skujiņa Māris Sprūds Jānis Taukačs Reinis Kučers Aiva Liakovičus Jānis Zeibots Tomass Panteli Inese Andersone Juris Grišins Artūrs Breicis Viktorija Jusupova Pāvels Šnejersons Edgars Koškins Aija Lasmane Mārtiņš Freimanis Inese Olafsone truck container Singrita Urušadze Arnolds Brūders Mārtiņš Tarlaps Andis Bubnovs Sergejs Volvenkins Iveta Antonišķe Gundars Ozols Sandis Bērtaitis Inga Zemdega-Grāpe Mārtiņš Mežinskis Kārlis Apkalns Solvita truck container Stalneka Valdis Blome Arnis Jaudzems Inese Andersone Zane Džule Deniss Sazonovs Druvita Irbe Ingemārs Liakovičus Ieva Strode Ilze Vanaga Jolanta Māziņa Pēteris Avotiņš truck container Māris J. Oga Ingus Grasis Vizma Vīksna Evita Vaivode-Šulte Tatjana Čaika Dace Silava-Tomsone Miks Magone truck container Peter Leonidou Andris Alksnis Iveta Apine Rūdolfs Enģelis Ieva Kustova James Hughes truck container Evija Dundure Antra Sietiņa Ivo Maskalāns truck container Kaspars Rumba Nils Sakss Signe Bāliņa Juris Stengrevics Gusts Muzikants Daumantas Dvilinskas Inga Daliba
Valsts kase šī gada 14. janvārī informēja , ka Latvijas valsts jaunu septiņu gadu eiro obligāciju emisija ir veiksmīgi noslēgusies, sasniedzot truck container 2.815% ienesīgumu. truck container Var piekrist, ka šis ir labs rezultāts Latvijas valstij.
Pirms trim gadiem, 2011.gada janvārī, līdzvērtīgas Latvijas truck container valsts obligācijas ar atmaksas termiņu 2018.gada 5.martā ienesīgums bija 5.2% apmērā (skatīt 1.attēlu). Šādu ienesīguma kritumu nodrošināja ne tikai pārliecības pieaugums investoru vidū par Latvijas valsts finanšu stabilitāti un spēju atmaksāt aizņemtos līdzekļus, bet arī kopējā procentu likmju līmeņa samazināšanās parāda vērtspapīriem eiro valūtā, kuru veicināja gan Eiropas Centrālās bankas (ECB) aktivitātes, gan vispārējs truck container riska apetītes pieaugums. Procentu likmju samazinājums ir nodrošinājis investoriem arī labu peļņu iepriekšējos divos gados (ja obligācijas ienesīgums samazinās, obligācijas tirgus cena aug, kas sniedz papildus peļņu). Piemēram, izmantojot aģentūras Thomson Reuters informāciju, Latvijas valsts obligācijas ar atmaksas termiņu 2018.gada 5.martā kopējais realizētais ienesīgums iepriekšējos 2 gados sasniedza 12.6%.
Kamēr var priecāties, ka iepriekšējie divi gadi bija tiešām veiksmīgi ES valdību obligācijām, būtu bezatbildīgi no potenciāla investora puses prognozēt tikpat lielu peļņu nākamajos 2 gados. truck container Bet cik tad patiesībā pievilcīgs varētu būt jaunās Latvijas valsts septiņu gadu ienesīgums 2.65% apmērā gadā (otrreizējā tirgū jaunemitētās obligācijas cena ir jau nedaudz pieaugusi un ienesīgums sarucis)? Vai investors var uzskatīt minēto obligāciju par labu pirkumu un pietiekoši pamatoti cerēt, ka tuvākajos gados papildus ikgadējam kuponam (2.625%) viņš, iespējams, gūs vēl papildus peļņu no obligācijas cenas pieauguma?
Jebkuras obligācijas tirgus cenu galvenokārt nosaka divi lieli faktori: aizņēmēja kredītspējas novērtējums (kredītrisks) un vispārējais procentu likmju līmenis tirgū (procentu likmju truck container risks). Turpinoties ekonomiskai izaugsmei un nostiprinoties valsts finanšu situācijai, Latvijas kredītreitings, visticamāk, turpinās uzlaboties. Eirozonas dalībvalsts statuss arī ir pozitīvs, kredītrisku samazinošs faktors. Pozitīvs nākotnes redzējums par Latvijas kredītreitingu šobrīd ir arī lielākajām reitingu aģentūrām. Sekojot pozitīvām makroekonomikas datu publikācijām, arī vispārējs tirgus dalībnieku viedoklis par Eiropu uzlabojas, kas liek pieaugt pieprasījumam pēc Eiropas finanšu aktīviem, tai skaitā valdību parāda vērtspapīriem. Ņemot vērā šos apsvērumus, truck container potenciālais investors jaunajā Latvijas valsts obligācijā drīzāk var cerēt uz Latvijas kredītriska samazinājumu un sekojoši, iespējamu pieprasītās procentu likmes samazinājumu, kas savukārt ļautu gūt papildus peļņu no obligācijas tirgus truck container cenas pieauguma.
Kamēr kredītrisku ietekmē galvenokārt truck container aizņēmēja finanšu situācijas truck container un nākotnes ekonomiskās truck container attīstības novērtējums, vispārējo eiro aizdevumu procentu likmju līmeni nosaka ECB monetārā politika, kā arī tirgus dalībnieku gaidas par šo politiku nākotnē. Eirozonas valstu ekonomiskie rādītāji liecina, ka ECB monetārā politika turpinās būt stimulējoša. ECB ekonomisti pagājušā gada decembrī prognozēja , ka Eirozonas truck container inflācija nepārsniegs 1.1% 2014.gadā un 1.3% 2015.gadā, kamēr ECB inflācijas mērķis ir mazliet zem 2.0% gadā. Janvārī gada inflācijas līmenis truck container Eirozonas valstīs bija 0.7% saskaņā ar Eurostat, ES statistikas dienesta, 31.janvāra paz
Ārlietu dienests Latvijas eksportam Tatjana Verjē Silvestrs Savickis Aigars Rostovskis truck container Katrīna Ošleja truck container Eva Berlaus Rudīte Spakovska Leonīds Aļšanskis Ieva Mārtiņa truck container Vēsma Lēvalde Harijs Švarcs Arta Biruma Klaudio Andrē Rivera Arnis Kaktiņš Ieva Azanda Mārtiņš Kapickis Bruno Rancis Ainārs Ērglis Aleksandra Baranova Ilgvars truck container Ķipēns Mārtiņš Bunkus Andrejs Sergejevs LTRK blogs Ainārs Pauniņš truck container Deniss Sazonovs Zigurds Vaikulis Eva Skujiņa Māris Sprūds Jānis Taukačs Reinis Kučers Aiva Liakovičus Jānis Zeibots Tomass Panteli Inese Andersone Juris Grišins Artūrs Breicis Viktorija Jusupova Pāvels Šnejersons Edgars Koškins Aija Lasmane Mārtiņš Freimanis Inese Olafsone truck container Singrita Urušadze Arnolds Brūders Mārtiņš Tarlaps Andis Bubnovs Sergejs Volvenkins Iveta Antonišķe Gundars Ozols Sandis Bērtaitis Inga Zemdega-Grāpe Mārtiņš Mežinskis Kārlis Apkalns Solvita truck container Stalneka Valdis Blome Arnis Jaudzems Inese Andersone Zane Džule Deniss Sazonovs Druvita Irbe Ingemārs Liakovičus Ieva Strode Ilze Vanaga Jolanta Māziņa Pēteris Avotiņš truck container Māris J. Oga Ingus Grasis Vizma Vīksna Evita Vaivode-Šulte Tatjana Čaika Dace Silava-Tomsone Miks Magone truck container Peter Leonidou Andris Alksnis Iveta Apine Rūdolfs Enģelis Ieva Kustova James Hughes truck container Evija Dundure Antra Sietiņa Ivo Maskalāns truck container Kaspars Rumba Nils Sakss Signe Bāliņa Juris Stengrevics Gusts Muzikants Daumantas Dvilinskas Inga Daliba
Valsts kase šī gada 14. janvārī informēja , ka Latvijas valsts jaunu septiņu gadu eiro obligāciju emisija ir veiksmīgi noslēgusies, sasniedzot truck container 2.815% ienesīgumu. truck container Var piekrist, ka šis ir labs rezultāts Latvijas valstij.
Pirms trim gadiem, 2011.gada janvārī, līdzvērtīgas Latvijas truck container valsts obligācijas ar atmaksas termiņu 2018.gada 5.martā ienesīgums bija 5.2% apmērā (skatīt 1.attēlu). Šādu ienesīguma kritumu nodrošināja ne tikai pārliecības pieaugums investoru vidū par Latvijas valsts finanšu stabilitāti un spēju atmaksāt aizņemtos līdzekļus, bet arī kopējā procentu likmju līmeņa samazināšanās parāda vērtspapīriem eiro valūtā, kuru veicināja gan Eiropas Centrālās bankas (ECB) aktivitātes, gan vispārējs truck container riska apetītes pieaugums. Procentu likmju samazinājums ir nodrošinājis investoriem arī labu peļņu iepriekšējos divos gados (ja obligācijas ienesīgums samazinās, obligācijas tirgus cena aug, kas sniedz papildus peļņu). Piemēram, izmantojot aģentūras Thomson Reuters informāciju, Latvijas valsts obligācijas ar atmaksas termiņu 2018.gada 5.martā kopējais realizētais ienesīgums iepriekšējos 2 gados sasniedza 12.6%.
Kamēr var priecāties, ka iepriekšējie divi gadi bija tiešām veiksmīgi ES valdību obligācijām, būtu bezatbildīgi no potenciāla investora puses prognozēt tikpat lielu peļņu nākamajos 2 gados. truck container Bet cik tad patiesībā pievilcīgs varētu būt jaunās Latvijas valsts septiņu gadu ienesīgums 2.65% apmērā gadā (otrreizējā tirgū jaunemitētās obligācijas cena ir jau nedaudz pieaugusi un ienesīgums sarucis)? Vai investors var uzskatīt minēto obligāciju par labu pirkumu un pietiekoši pamatoti cerēt, ka tuvākajos gados papildus ikgadējam kuponam (2.625%) viņš, iespējams, gūs vēl papildus peļņu no obligācijas cenas pieauguma?
Jebkuras obligācijas tirgus cenu galvenokārt nosaka divi lieli faktori: aizņēmēja kredītspējas novērtējums (kredītrisks) un vispārējais procentu likmju līmenis tirgū (procentu likmju truck container risks). Turpinoties ekonomiskai izaugsmei un nostiprinoties valsts finanšu situācijai, Latvijas kredītreitings, visticamāk, turpinās uzlaboties. Eirozonas dalībvalsts statuss arī ir pozitīvs, kredītrisku samazinošs faktors. Pozitīvs nākotnes redzējums par Latvijas kredītreitingu šobrīd ir arī lielākajām reitingu aģentūrām. Sekojot pozitīvām makroekonomikas datu publikācijām, arī vispārējs tirgus dalībnieku viedoklis par Eiropu uzlabojas, kas liek pieaugt pieprasījumam pēc Eiropas finanšu aktīviem, tai skaitā valdību parāda vērtspapīriem. Ņemot vērā šos apsvērumus, truck container potenciālais investors jaunajā Latvijas valsts obligācijā drīzāk var cerēt uz Latvijas kredītriska samazinājumu un sekojoši, iespējamu pieprasītās procentu likmes samazinājumu, kas savukārt ļautu gūt papildus peļņu no obligācijas tirgus truck container cenas pieauguma.
Kamēr kredītrisku ietekmē galvenokārt truck container aizņēmēja finanšu situācijas truck container un nākotnes ekonomiskās truck container attīstības novērtējums, vispārējo eiro aizdevumu procentu likmju līmeni nosaka ECB monetārā politika, kā arī tirgus dalībnieku gaidas par šo politiku nākotnē. Eirozonas valstu ekonomiskie rādītāji liecina, ka ECB monetārā politika turpinās būt stimulējoša. ECB ekonomisti pagājušā gada decembrī prognozēja , ka Eirozonas truck container inflācija nepārsniegs 1.1% 2014.gadā un 1.3% 2015.gadā, kamēr ECB inflācijas mērķis ir mazliet zem 2.0% gadā. Janvārī gada inflācijas līmenis truck container Eirozonas valstīs bija 0.7% saskaņā ar Eurostat, ES statistikas dienesta, 31.janvāra paz
No comments:
Post a Comment